A keresőoptimalizálás ára sok mindentől függ. Mennyire lehet keresőoptimalizálással felhozni a saját honlapunkat a keresőben? Hogyan válasszunk szakembert és milyen árakra számíthatunk? Ezekre keressük most a választ.
Tanuld meg a keresőoptimalizálást! Vagy mégsem?
A képlet egyszerű – gondolhatnánk. Megoldható otthonról a SEO, csak utána kell nézni a neten, megcsinálni a beállításokat, ellenőrizni a kulcsszavakat, tartalmat írni, aztán linkeket szerezni. Igen, így is lehet, hiszen ebben is próbálunk segíteni, mégis érdemes összevetni azzal, amit egy szakember csinál.
A keresőoptimalizálás mint szakma, már több mint húsz éve létezik, tehát megtanulható, hiszen vannak tanulmányok, leírások, bár jórészt angolul. Azonban a helyzet mégsem ennyire egyszerű, mivel a Google algoritmus nem publikus. Nem kiszámíthatóak az algoritmus változások sem, erről tanúskodik a keresőoptimalizálás eddigi története.
Ø A Google folyamatosan változó követelményeket támaszt, amivel tisztában kell lenni ahhoz, hogy követni bírjuk az iránymutatást. A folyamatos tanulás elengedhetetlen, mert a keresőóriás nagyon szigorú, ha nem tartjuk be a szabályokat, bizony odacsap és megsemmisíti addigi eredményeinket.
Ø Meg kell ismerni azokat az eszközöket is, amikkel egy keresőoptimalizálási szakértő naponta dolgozik: a Google Ads, a Google Trends, a Search Console csak az alap. A weboldal elemzéshez vagy a versenytárselemzéshez vannak komolyabb szoftverek, és bár használhatjuk az ingyenes változatukat, azonban a pontos mérőszámokhoz és adatokhoz már előfizetés szükséges.
Ø A kulcsszavakat jól kell elhelyezni: a minőségi szöveges és képes tartalmak elengedhetetlenek. A szövegírás, azaz SEO szövegírás ismerete nélkül is belevághatunk, de jobb, ha képezzük magunkat.
Ø Jó, ha UX szakértőként és fejlesztőként is megállja a helyét a honlaptulajdonos, a felhasználói élményre ugyanis az algoritmus nagy hangsúlyt fektet. Az sem baj, ha egy-két beállítással is tisztában van, ha be kellene szúrni egy kódot.
Ez mind megtanulható, de akkor mi van a vállalkozással? Mikor lesz idő termékfejlesztésre, új üzleti partnerek felkutatására vagy egyszerűen csak a gyártásra? Mikor lesz így idő a családra?
A SEO szakértő kiválasztása
Ha a fentiek függvényében egy keresőoptimalizálási szakértő megbízása mellett döntünk, érdemes bizonyos szempontokat figyelembe vanni, mielőtt szerződést kötnénk.
- A SEO a Google 1989-es felemelkedése óta folyamatosan változik, állandóan új követelményeket támaszt. Ez azt jelenti, hogy egy keresőoptimalizálási szakembernek naprakésznek kell lennie úgy a technikai SEO, a kulcsszókutatás és a linképítés területén.
- Itt jön a képbe az, hogy épp a fentiek miatt nem biztos, hogy számunkra egy „öreg róka” a megfelelő, aki nem biztos, hogy követi a változásokat. Sokkal jobban járhatunk egy olyan fiatal SEO szakértővel, aki tisztában van az aktualitásokkal. Ezért inkább arra kérdezzünk rá, az elmúlt egy-két évben milyen eredményeket ért el megbízóinál.
- Hogy ezt hogy tudhatjuk meg? Kérjünk tőle referenciát és kérdezzük meg azokat, akiknek dolgozott. Jó ötlet lehet még a kapcsolati háló megtekintése is a LinkedIn-en.
A keresőoptimalizálás ára
A sokrétű feladatkör és a honlapok különbözősége miatt a keresőoptimalizálás ára nehéz lenne egységesítő. Ezért is van, hogy a SEO szakemberek csomagdíjakban gondolkodnak:
· Egyszeri díjas SEO elemzés – 110.000 Ft – 240.000 Ft között
· Havi díjas elemzés – 20.000 Ft – 260.000 Ft között
· Sikerdíjas elemzés – 4000 – 50.000 Ft között.
A havi díjas SEO a leginkább költséghatékony szolgáltatás, ezzel tudjuk a legnagyobb fejlődést elérni, ebben benne lesz a SEO tanácsadás és a SEO audit ára is. Ha organikus elérést akarunk, hosszú távú és biztos helyezést a keresőben, akkor egy SEO szakemberrel vágjunk bele!