Mitől függ a keresőoptimalizálás ára?

Amikor egy vállalkozás felismeri a keresőoptimalizálás, a kulcsszókutatás és linképítés fontosságát, el kell döntenie, hogy hajlandó-e erre pénzt is áldozni. A webhelytulajdonos elkezdheti maga is a SEO folyamatát vagy megbízhat vele egy SEO szakembert is.
A keresőoptimalizálás ára

A keresőoptimalizálás ára sok mindentől függ. Mennyire lehet keresőoptimalizálással felhozni a saját honlapunkat a keresőben? Hogyan válasszunk szakembert és milyen árakra számíthatunk? Ezekre keressük most a választ.

Tanuld meg a keresőoptimalizálást! Vagy mégsem?

A képlet egyszerű – gondolhatnánk. Megoldható otthonról a SEO, csak utána kell nézni a neten, megcsinálni a beállításokat, ellenőrizni a kulcsszavakat, tartalmat írni, aztán linkeket szerezni. Igen, így is lehet, hiszen ebben is próbálunk segíteni, mégis érdemes összevetni azzal, amit egy szakember csinál.

A keresőoptimalizálás mint szakma, már több mint húsz éve létezik, tehát megtanulható, hiszen vannak tanulmányok, leírások, bár jórészt angolul. Azonban a helyzet mégsem ennyire egyszerű, mivel a Google algoritmus nem publikus. Nem kiszámíthatóak az algoritmus változások sem, erről tanúskodik a keresőoptimalizálás eddigi története.

Google követelmények

Ø  A Google folyamatosan változó követelményeket támaszt, amivel tisztában kell lenni ahhoz, hogy követni bírjuk az iránymutatást. A folyamatos tanulás elengedhetetlen, mert a keresőóriás nagyon szigorú, ha nem tartjuk be a szabályokat, bizony odacsap és megsemmisíti addigi eredményeinket.

Ø  Meg kell ismerni azokat az eszközöket is, amikkel egy keresőoptimalizálási szakértő naponta dolgozik: a Google Ads, a Google Trends, a Search Console csak az alap. Vannak komolyabb szoftverek, és bár használhatjuk az ingyenes változatukat, azonban a pontos mérőszámokhoz és adatokhoz már előfizetés szükséges.

Ø  A kulcsszavakat jól kell elhelyezni: a minőségi szöveges és képes tartalmak elengedhetetlenek. A szövegírás, azaz SEO szövegírás ismerete nélkül is belevághatunk, de jobb, ha képezzük magunkat.

Ø  Jó, ha UX szakértőként és fejlesztőként is megállja a helyét a honlaptulajdonos, a felhasználói élményre ugyanis az algoritmus nagy hangsúlyt fektet. Az sem baj, ha egy-két beállítással is tisztában van, ha be kellene szúrni egy kódot.

Ez mind megtanulható, de akkor mi van a vállalkozással? Mikor lesz idő termékfejlesztésre, új üzleti partnerek felkutatására vagy egyszerűen csak a gyártásra? Mikor lesz így idő a családra?

A SEO szakértő kiválasztása

Ha a fentiek függvényében egy keresőoptimalizálási szakértő megbízása mellett döntünk, érdemes bizonyos szempontokat figyelembe vanni, mielőtt szerződést kötnénk.

  • A SEO a Google 1989-es felemelkedése óta folyamatosan változik, állandóan új követelményeket támaszt. Ez azt jelenti, hogy egy keresőoptimalizálási szakembernek naprakésznek kell lennie úgy a technikai SEO, a kulcsszókutatás és a linképítés területén.
  • Itt jön a képbe az, hogy épp a fentiek miatt nem biztos, hogy számunkra egy „öreg róka” a megfelelő, aki nem biztos, hogy követi a változásokat. Sokkal jobban járhatunk egy olyan fiatal SEO szakértővel, aki tisztában van az aktualitásokkal. Ezért inkább arra kérdezzünk rá, az elmúlt egy-két évben milyen eredményeket ért el megbízóinál.
  • Hogy ezt hogy tudhatjuk meg? Kérjünk tőle referenciát és kérdezzük meg azokat, akiknek dolgozott. Jó ötlet lehet még a kapcsolati háló megtekintése is a LinkedIn-en.

A keresőoptimalizálás ára

A sokrétű feladatkör és a honlapok különbözősége miatt a keresőoptimalizálás ára nehéz lenne egységesítő. Ezért is van, hogy a SEO szakemberek csomagdíjakban gondolkodnak:

·   Egyszeri díjas SEO elemzés – 110.000 Ft – 240.000 Ft között

·   Havi díjas elemzés – 20.000 Ft – 260.000 Ft között

·   Sikerdíjas elemzés – 4000 – 50.000 Ft között.

A havi díjas elemzés a leginkább költséghatékony szolgáltatás, ezzel tudjuk a legnagyobb fejlődést elérni. Ha organikus elérést akarunk, hosszú távú és biztos helyezést a keresőben, akkor egy SEO szakértővel vágjunk bele!

Legutóbbi bejegyzések

Google indexelés

Mitől függ, hogyan indexeli a Google az oldalunkat?

Általában természetesnek vesszük, hogy a keresőben a weboldalainkat megtaláljuk, ha rákeresünk. De mi van akkor, ha nincs találat? Ennek oka az lehet, hogy a keresőrobotok valamiért elsiklottak az oldal felett, nem indexelik, esetleg károsnak nyilvánították azt. 

A technikai SEO 7 alapvető beállítása

A technikai SEO 7 alapvető beállítása

A technikai SEO a honlap SEO-t felépítő hármas egyik tagja, méghozzá abból is az, amelyik a keresőoptimalizálást megalapozza. Amennyiben szeretnénk erős alapokra építkezni, elsődlegesen a webhely technikai beállításait szükséges kivitelezni.

Weboldal elemzési útmutató

Méltán merül fel a kérdés, miért kell elemezni a weboldalakat? Aki még nem foglalkozott keresőoptimalizálással – ez az itthoni vállalkozások csaknem fele a kutatások szerint – annál nem vetődik fel a webhely elemzése, mint lehetőség.

Legnépszerűbb bejegyzések