A kulcsszókutatás 5 lépése, amivel kezdőként is eredményt érhet el!

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás egyik pillérének, az On-Page SEO-nak az alapja, mégis mostohagyereknek tekintik legtöbben és vitatják a fontosságát. Pedig aki nem fektet a keresőoptimalizálás folyamatában erre a lépésre nagy hangsúlyt, az a későbbiek folyamán tapasztalni fogja ennek hátrányait.
Kulcsszókutatás

A kulcsszókutatással kapcsolatos hiányosságokhoz és hibákhoz hozzájárul, hogy az erre vonatkozó anyagok nagy részben angol nyelven íródtak, az angol nyelvterület marketingszokásaihoz kapcsolódnak.  Magyarul kevés olyan tudásanyagot talál az érdeklődő, amivel kezdő keresőoptimalizálóként belevághat a kulcsszavak feltárásába, ezért ezzel a cikkel próbálunk egyszerű összefoglalót adni a témáról.

Mi a kulcsszó és a kulcsszókutatás?

A kulcsszavak azok a szavak és kifejezések, amiket az emberek beírnak a keresőbe, hogy válaszokat találjanak a kérdéseikre. A kulcsszó ritkábban egy szó, gyakrabban két-három szóból álló kifejezés vagy szókapcsolat. Angol nyelvterületen jellemzően ennél is több, négy-öt szóból állhat a keresés.

Például, ha keresőoptimalizálással foglalkozó szakembert keres valaki, nem elegendő beírni, hogy „linképítés”, hiszen akkor töménytelen mennyiségű találatot kapunk, szó szerint minden olyan hirdetést, cikket és képet, aminek a szövegében ez a szó szerepel. Sokkal jobban járunk, ha az „keresőoptimalizált linképítés” vagy „SEO linképítés” szókapcsolattal próbálkozunk, hiszen így eléggé leszűkítjük a kört. Ha pedig magunk szeretnénk ezt kivitelezni, akkor a „külső linképítés lépései” az, amit beírhatunk a keresőbe.

Ugyanígy működik, amikor mi szeretnénk megtudni kezdő webhelytulajdonosként, hogy mi érdekli a látogatókat a termékeink vagy szolgáltatásaink közül. Legkönnyebben a kulcsszókutatás segítségével tudhatjuk meg, milyen aspektusból keresnek gyakrabban a látogatók.

Kulcsszókutatás

Kutassunk kulcsszavakat! A kulcsszókutatás 5 lépése

1. Releváns kifejezések keresése és összeírása. Ezt a lépést már az ötlet felmerülésekor javasolt megtenni, már csak azért is, mivel nem egy-két órás elfoglaltság. A lényeg, hogy a célközönség fejével kell gondolkodni: mi az, amit Ők nagy valószínűséggel beírnak a keresőbe?

2. Kulcsszótervező használata. Az ingyenesen is használható Google Ads tökéletesen megfelel erre: az ötleteket beírva nemcsak azt tudjuk meg, mennyire releváns az adott szókapcsolat, de további javaslatokat is kapunk.

3. A kulcsszavakat célszerű adatbázisba vagy könyvtárba rendezni magunknak, de nem kell túlspirázni, elég egy egyszerű Excel tábla is erre. Ezt követi a tesztelés, azaz beírva a keresőbe, lekérdezni a találati listát. Fontos, hogy a kulcsszó akkor releváns, ha a Google által feldobott oldalak profilja a tesztelő saját termékével, szolgáltatásaival megegyező.

4. A találatok közül a fő kulcsszó az, amit használni kell a szöveges és képes tartalmak valamint a meta elemek esetében.

5. A folyamat itt nem ér véget, hiszen a marketing, a keresőoptimalizáció és az internet folyton változó közeg. Ezért ezeket a lépéseket újra és újra meg kell tenni időnként.

Ha idáig eljutottunk, már azzal is nagyon sokat tettünk azért, hogy honlapunkon megvalósítsuk a keresőoptimalizálás alapjait, azonban ha csak ennyi lenne a kulcsszókutatás folyamata, nem működne annyi SEO-val foglalkozó szakember és cég! A következőkben lássunk néhány hasznos tippet és ötletet a kulcsszókutatás egyes fázisaival kapcsolatban.

A releváns kulcsszavak keresése – Jó munkához idő kell!

A kulcsszavak kutatása és összegyűjtése nem csak azért fontos, hogy a legrelevánsabb kifejezésekkel minél több látogatót vonzzunk a honlapunkra, de azért is, hogy megértsük az emberek szándékait. Ennek érdekében ezt a folyamatot már a honlapunk építése előtt, sőt már a vállalkozási ötlet megszületése után el kell kezdeni.

Releváns kulcsszavak keresése

Legtöbben azt gondolják, hogy ez egy elhanyagolható vagy egyszerű feladat, de ez nem így van! Egy olyan termék vagy szolgáltatás esetében sem szabad annak nevével megelégednünk kulcsszó gyanánt, ami közismert, magától értetődő. Hiszen kismillió olyan cég működhet a neten, akik ugyanezt kínálják a vevőknek.

A szakszavak és a kétértelmű kifejezések újabb akadályokat görgethetnek a kulcsszókereső elé, mivel a szakszavakat nehezebb árnyalni, körbeírni, nem egyszer idegen kifejezések. A kétértelmű szavaknál és kifejezéseknél pedig nem biztos, hogy ugyanarra gondol a honlap tulajdonosa, a látogató és a Google keresőrobot.

Kulcsszótervezők

A Google Ads (Adwords) kulcsszótervei kezdőként sokat segítenek, mindemellett ingyenesen kereshetünk. Igaz, hogy a rendszer hirdetési kampány létrehozására bíztat, mivel erre van kihegyezve, de ezzel nem kell foglalkozni.

A hátránya annyi, hogy az így kapott találatok nem elég árnyaltak, az arányszámok is csak a tól-ig kategóriában mozognak, nem mutatnak pontos adatokat. Felsorol viszont egyéb javasolt szókapcsolatokat, amiket jó figyelembe venni és használni honlapunkon, persze kutatás után.

Az Ads-on kívül vannak egyéb kulcsszótervezők is, nagyrészt a fizetős kategóriában.

Ilyenek az Ubersuggest, a SEO PowerSuite Rank Tracker szoftver, a SEMRush és az Ahrefs is. Ezekre előfizetni kezdőként nincs értelme, még úgy sem éri meg talán, hogy ezek közül a legtöbben van magyar nyelvű kulcsszó-adatbázis létrehozására lehetőség.

Ami elmaradhatatlan: a tesztelés és finomítás

Ha már a tesztelésig jutottunk, itt nem szabad feladni, hiszen ez a része már a finomítás, játék a szavakkal. Ehhez is használhatunk eszközöket, mégpedig olyanokat, amiket nap, mint nap használunk, ráadásul ingyenesen.

A Google Search Console segítségével érdemes a hasonló találatokat is megvizsgálni, hiszen ezeket is listázza. Ezen kívül a kapcsolódó kifejezésekkel további ötleteket gyűjthetünk, így rengeteg kulcsszóra tehetünk szert. A kulcsszavak keresési múltjáról a Google Trends segítségével tájékozódhatunk, így évekre visszamenőleg is láthatjuk mennyire népszerűek.

Ezeket a lépéseket követve és eszközöket használva a SEO egyik legfontosabb követelményének tehet eleget a honlaptulajdonos. Azonban ezzel a munka nem ér véget, jöhet a linképítés!

Legutóbbi bejegyzések

Google indexelés

Mitől függ, hogyan indexeli a Google az oldalunkat?

Általában természetesnek vesszük, hogy a keresőben a weboldalainkat megtaláljuk, ha rákeresünk. De mi van akkor, ha nincs találat? Ennek oka az lehet, hogy a keresőrobotok valamiért elsiklottak az oldal felett, nem indexelik, esetleg károsnak nyilvánították azt. 

A technikai SEO 7 alapvető beállítása

A technikai SEO 7 alapvető beállítása

A technikai SEO a honlap SEO-t felépítő hármas egyik tagja, méghozzá abból is az, amelyik a keresőoptimalizálást megalapozza. Amennyiben szeretnénk erős alapokra építkezni, elsődlegesen a webhely technikai beállításait szükséges kivitelezni.

A keresőoptimalizálás ára

Mitől függ a keresőoptimalizálás ára?

Amikor egy vállalkozás felismeri a keresőoptimalizálás, a kulcsszókutatás és linképítés fontosságát, el kell döntenie, hogy hajlandó-e erre pénzt is áldozni. A webhelytulajdonos elkezdheti maga is a SEO folyamatát vagy megbízhat vele egy SEO szakembert is.

Legnépszerűbb bejegyzések