Mire jó a versenytárselemzés?

Versenytárs elemzés

A versenytárselemzés vagy konkurenciakutatás segítség lehet egy vállalkozás indításánál éppúgy, mint a már meglévő cég esetében. Megismerhető általa a piacon lévő más cégek stratégiája, termékeik és szolgáltatásaik jellemzői, hogy honnan jönnek a vevőik és bevételük.

A piackutatás egyik legeredményesebb módszere a versenytárselemzés, ami ugyanakkor a sikeres keresőoptimalizálás eszköze is. Megerősítést és támogatást nyújthat marketing tervekkel kapcsolatban vagy megóvhat egy rossz lépéstől, de az sem utolsó szempont, hogy tisztába teszi, kivel is állunk szemben.

Ki a versenytárs?

A versenytárs vagy konkurens a célpiacon jelenlévő olyan cég, ami ugyanazzal a termékkel vagy szolgáltatással foglalkozik és a célcsoportja azonos a miénkkel. Ilyen vállalkozás a piac nagyságától függően lehet egy vagy akár több is, de leginkább akkor veszélyes ránk nézve, ha a marketing módszerei hasonlóak a miénkhez.

Sok kezdő vállalkozó nem érzi ezt aggályosnak, jellemző válasz, hogy: „Elég nagy a piac, elférünk rajta ketten is.” Igen ám, de amit a konkurenciánál rendel meg a vásárló, az már a konkurencia pénztárcáját gazdagítja, arról nem is beszélve, hogy valószínűleg hozzá megy majd legközelebb is, hacsak nem volt valami kifogása.

A cél tehát megismerni a vetélytársakat és a vevők szándékait is persze, de ez utóbbira szolgál a kulcsszókutatás. A versenytársakat azonban nem szabad egyértelműen ellenfélként elkönyvelni, hiszen gyakoriak a gyümölcsöző együttműködések is azonos termékeket kínáló, hasonló piacon jelenlévő cégek között. Ennek az egyik formája a külső linképítés, azaz az Off-Page SEO.

A versenytárselemzés szempontjai

Milyen szempontokat kell figyelembe venni az elemzésnél?

A főbb szempontok az alábbiak, de természetesen léteznek egyéni szempontok is, hiszen minden konkurens cég más és más.

·   Kik a versenytársak a piacon, kik a kereső találati listáján

·   Kik a látogatóik

·   Honnan érkeznek az oldalukra

·   Mennyien fordulnak meg az oldalukon

·   Milyen linkek mutatnak rájuk, honnan vannak linkjeik

·   Milyen kulcsszavakra kerültek előre a keresőben

·   Milyen bejegyzéseik vannak a felületeken, milyen kulcsszavakkal

·   Milyen aloldalak a legforgalmasabbak

Hogy működik a versenytárselemzés?

Azt kell mondjam, az elemzés egyik része akár józan paraszti ész alapján is megoldható.

  • Ilyen, amikor a vállalkozás tervezésének kezdetén összegyűjtjük, milyen cégek szolgálnak ki ugyanolyan igényeket, ugyanazt a célcsoportot.
  • Vagy amikor kulcsszavakat keresünk és az organikus találatok között az első helyeken szereplőket számba vesszük.
  • Sőt, akkor is, amikor a célcsoportunkat kérdezzük meg a közösségi médiafelületeken.

De ezzel csak a felszínt kapargatjuk. Lehet ezt profibban és mélyebben is kutatni, teljesen legálisan, online eszközökkel.

Megtehetjük, hogy a hasonló cégek adatait megnézzük a https://ceginfo.hu/ oldalon, de akár a LinkedIn is tökéletes erre. Ha pedig kisvállalkozóról vagy kézművesről van szó, akkor a Facebook és Instagram, sőt, a Pinterest is képbe jöhet.

Ez utóbbiak már a célcsoportról és a kommunikációról is árulkodnak. Olvassuk el a blogbejegyzéseket is, valamint a termékekről és szolgáltatásokról a termékoldalakon tájékozódhatunk. Itt az is kiderül, milyen csomagajánlataik vannak, ez is lehet aduász!

Azt is megtehetjük, hogy valamilyen terméket beteszünk a kosárba, amivel így a regisztrációs, és a vásárlási folyamatot is láthatjuk, sőt, ha feliratkozunk, a hírleveleket és a kosárelhagyás utáni megkereséseket is megfigyelhetjük.

Na és persze online eszközökkel is készíthetünk elemzéseket: ilyen a Similarweb, a Semrush, az ahrefs.com, alexa.com vagy a buzzsumo.com. Természetesen alap angoltudásra szükség van, és pontos adatokra nem számíthatunk, csupán becsült számokra. Viszont az összegyűlt adatokból nyerhetünk ki számunkra hasznos információkat.

Hogy mit tehetünk az így megszerzett adatokkal? Felhasználhatjuk azokat a saját marketingünkben, illetve tanulhatunk a hibákból. De ha egy hatékony stratégiát szeretnénk kidolgozni az eredmények felhasználásával, akkor érdemes szakember tanácsát kérni!

Legutóbbi bejegyzések

Google indexelés

Mitől függ, hogyan indexeli a Google az oldalunkat?

Általában természetesnek vesszük, hogy a keresőben a weboldalainkat megtaláljuk, ha rákeresünk. De mi van akkor, ha nincs találat? Ennek oka az lehet, hogy a keresőrobotok valamiért elsiklottak az oldal felett, nem indexelik, esetleg károsnak nyilvánították azt. 

A technikai SEO 7 alapvető beállítása

A technikai SEO 7 alapvető beállítása

A technikai SEO a honlap SEO-t felépítő hármas egyik tagja, méghozzá abból is az, amelyik a keresőoptimalizálást megalapozza. Amennyiben szeretnénk erős alapokra építkezni, elsődlegesen a webhely technikai beállításait szükséges kivitelezni.

A keresőoptimalizálás ára

Mitől függ a keresőoptimalizálás ára?

Amikor egy vállalkozás felismeri a keresőoptimalizálás, a kulcsszókutatás és linképítés fontosságát, el kell döntenie, hogy hajlandó-e erre pénzt is áldozni. A webhelytulajdonos elkezdheti maga is a SEO folyamatát vagy megbízhat vele egy SEO szakembert is.

Legnépszerűbb bejegyzések