Miért kell a tartalommarketinggel foglalkozni?

A tartalommarketing, angolul content marketing a marketing egy formája, ami különböző tartalmak előállításával, publikálásával és terjesztésével éri el céljait. A tartalom természetesen nem csupán szöveget jelent, bár a jó írások, bejegyzések, blogcikkek hatása megkérdőjelezhetetlen. Azonban vannak olyan célcsoportok, akik esetében a képi tartalmak, a videók vagy hanganyagok (podcastok) eredményesebbek lehetnek.

Aki vállalkozik, terméket vagy szolgáltatást ad el az ügyfeleinek. Ez azonban nem olyan egyszerű, mint ahogy itt leírtam, hiszen valószínűleg nem egyedül van a piacon ezzel.

Ha pedig így van, akkor ahhoz, hogy Tőle vásároljanak a vevők, előbb érzelmeket kell ébreszteni bennük. Az érzelem a mozgatórugója ugyanis a döntéseknek, amik a vásárláshoz vezetnek. A tartalommarketing pedig tökéletes eszköze lehet az érzelmek ébresztésének, ezért az online marketing fontos eleme.

De mi a tartalommarketing?

Ha a keresőoptimalizálás oldaláról közelítjük meg, akkor a SEO három tartóoszlopa (Off­-Page SEO, az On-Page SEO és a Technikai SEO) közül az On-Page SEO-hoz köthető leginkább. Ennek feladata ugyanis a weboldal belső optimalizálása, ami magában foglalja a szöveges és képi tartalmakat, a meta elemeket és a kulcsszavakat is.

A tartalommarketing céljai

A tartalommarketing további céljai

A tartalommarketing a marketing stratégia része, célja mindig a releváns és értékes tartalmak közvetítése a fogyasztók felé. A minőségi és gyakran frissülő tartalmak azonban nemcsak a látogatók igényeit szolgálják, de a webhelytulajdonos is többféle célkitűzést elérhet vele. A content marketing ugyanis hatékonyan támogatja a többi eszközt is mint a CTR, a vásárlásra ösztönzés folyamatában. Milyen célkitűzésekben segít eredményeket elérni a tartalmi marketing? Nézzük meg!

Márkaismertség növelése

Kiváló eszköze a témában való jártasság és szakértelem megmutatásának a szakértői tartalmak publikálása. Ha figyelemmel kísérjük az aktuális újdonságokat, a területünket jellemző innovációkat és ezeket érdekesen, érthetően közvetítjük tartalmainkkal, az ügyfelek szakértőként tekintenek ránk. A fogyasztók pedig szívesebben vásárolnak olyantól, akit szakértőnek éreznek a témában.

Edukáció

Napjainkban a fogyasztók a vásárlás előtt szeretnek tudakozódni a termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban, hogy a legjobbat, nekik leginkább megfelelőt válasszák. Ha kérdéseikre máshol találják meg a választ, nagy valószínűséggel ott fognak vásárolni is. De ha mi edukáljuk Őket, akkor ezt megelőzhetjük.

A vevői elköteleződés elérése és növelése

Ha a fogyasztók megismerték a márkát és szakértőként tekintenek a webhely tulajdonosára, a tartalmak segítenek megmutatni, ki van a márka mögött. Mint ahogy az ismerős sarki fűszerestől is szívesebben veszik meg a kenyeret, miközben elbeszélgetnek a napi történésekről, egy arccal rendelkező márka felé is örömmel fordulnak.

A márkahűség megerősítése

Az előzőektől csak egy lépés, hogy a vásárlás után újra és újra visszatérjen a vevő a jó tartalmakért, amikből értékes tudásra tesz szert vagy csak érdekes információkkal lesz gazdagabb. Ha a termék is elnyerte tetszését, akkor joggal várható, hogy legközelebb is olyan helyről szerzi be a szükséges árut, amiben megbízik: Tőlünk.

A legfőbb content marketing eszközök

A tartalommarketing segítségével mint látható, lead generálás, a márkaismertség növelése és márkahű vásárlók „kinevelése” egyaránt lehetséges. Milyen eszközök szükségesek ezeknek a céloknak az eléréséhez?

A kulcsszókutatás legyen az alap, amire építkezhet a tartalomkészítő. A kulcsszavak segítségével a vásárlói igényekre, a szándékra vagy a konkurencia helyzetére is fény derülhet. A kulcsszókutatás eredményeként kapott szavakat pedig használni kell a szöveges, képi tartalmakban és a meta leírásokban egyaránt.

A kulcsszavak segítségével elkészíthető a vállalkozás tartalmi stratégiája is, aminek mentén a releváns és értékes, valamint szórakoztató tartalmak elkészíthetők. Persze az új tartalmak mellett érdemes a régieket is folyamatosan optimalizálni, frissíteni.

Végül nem szabad megfeledkezni a belső és külső linképítésről sem, aminek a legegyszerűbb módja a jó tartalmak készítése és használata.

Legutóbbi bejegyzések

Legnépszerűbb bejegyzések