Ez azt jelenti, hogy amikor elkészül az oldal, előbb a technikai beállításokkal kell elvégezni, majd innentől ezeket elég évente egy-két alkalommal megvizsgálni és javítani, ha szükséges.
A legfontosabb technikai SEO beállítások
A képek méretezése és elnevezése
Akár magunk építgetjük a weboldalt, akár mást bízunk meg ezzel, nagyon fontos a betöltési sebesség miatt a képfájlok mérete. Egy-egy nehezen vagy lassan betöltődő oldal ugyanis a türelmetlen látogatókat csak bosszantja és gyorsan tovább állnak, ezt pedig a kereső negatívumként értékeli. Ezért a képeket mindig tömörítve használjuk, ehhez több alkalmazást is kipróbálhatunk, sokat ingyenesen is. A leggyorsabb és legismertebb a https://tinypng.com/.
A képek feltöltése előtt nevet, leírást is kell megadni. Itt a keresőoptimalizálás egyik első feladatakor, a kulcsszókutatás során talált kulcsszavakat javasolt beírni, természetesen csakis az oldal tartalmával releváns szavakról van szó.
Oldaltérkép
Ez másképp a sitemap, amire azért van szükség, mert előfordulhat, hogy a weboldalt feltérképező Google robotok nem találják meg minden oldalunkat. Így lehet, hogy olyasmit, ami a rangsorolás miatt fontos szerepet tölt be, nem indexelnek.
A sitemap tulajdonképp egy külön a robotok számára létrehozott XML alapú fájl, ami tartalmaz minden lényeges URL-t a weboldalon, annak sorrendjét is jelölve. Ugyanígy érdemes a robot.txt-t is beállítani.
SSL, avagy oldalunk biztonságosságának bizonyítéka
Az SSL ma már amellett, hogy rangsorolási tényező, egyszerűen alap a tárhely vásárlási szempontokat illetően. Ha a felhasználók nem érzik biztonságban az adataikat, akkor inkább nem vásárolnak nálunk, így érdemes fontolóra venni a szolgáltató váltást, ha a már meglévő tárhelyen az nem biztosítja az SSL-tanúsítványt.
Sok webhelytulajdonos nincs tisztában azzal, hogy mi is az SSL. Nos, ez egy biztonsági tanúsítvány, aminek birtokában oldalunk https:// protokollt használhat, jelezve is ezt az URL-ben. Amennyiben ezzel nem rendelkezik a webhely, a Google az URL sávjában is jelzi, hogy az nem biztonságos.
Az URL-ek
Az oldalak URL-jei esetében nagy a jelentősége annak, hogy azokban ne legyenek szokatlan karakterek, ékezetek, a szöveg pedig kötőjellel elválasztott szavakból álljon. Rendkívül fontos, hogy tartalmazzák a kulcsszavakat is! Az URL-ket a Search Consol felületén tudjuk ellenőrizni.
A helyes URL-struktúrában a kategóriák és alkategóriák is szerepelnek, nem szerencsés viszont, ha a termékeket nevük vagy leírásuk helyett számokkal jelöljük. Mivel egy ideje a legnagyobb kereső már nem szereti a túl hosszú URL-t, inkább tömör, kifejező szövegre törekedjünk, és a meta leírásban adhatunk meg bővebb információt!
Mobilbarát, reszponzív dizájn
Ma, amikor a felhasználók nagy része okostelefonján keres, olvas, nézeget, nagy hiba, ha a weboldal dizájn nem reszponzív. Ez WP oldalaknál egyszerűen megoldható egy ilyen téma (sablon) választásával. Ha dizájner, webfejlesztő készíti azt, akkor ezt mindenképp tisztázni kell vele a munka kezdetén.
Átirányítások: 301, 302
Amikor oldalunkat költöztetjük. vagy új dizájnt kap, előfordulhat, hogy az URL-ek megváltoznak. Ez a keresőrobotokat megzavarhatja, ezért jó közölni velük, hogy ez a már korábban indexelt oldal. Erre jó a 301-es átirányítás.
A 302-es átirányítás pedig épp azt jelzi nekik, hogy a korábban már bejárt oldal SEO értékeit nem kell átvinni az új oldalra. Ez kampányoldalaknál alkalmazható, hiszen ezek csak egy-egy rövid kampány idejéig működnek.
Hiányzó 404-es oldal, törött linkek
A 404-es oldal azt jelzi, ha egy nem létező, vagy már megszűnt oldalra mutat a link. Ennek hiánya linképítés után különösen kellemetlen, a webhelyet pedig hiteltelenné teheti.
De ha a látogató egy ötletes 404-es oldalra csöppen, ahol egy gombot is talál frappáns CTA-val, akkor akár egyből a szolgáltatásainkhoz repíthetjük.
Ezek a beállítások elsődleges fontosságúak oldalunk rangsorolása és indexálása viszonylatában. Ne hagyjuk ki ezeket a lépéseket, bármennyire is aprólékosak, mert jól profitálhatunk általuk!