Mitől függ, hogyan indexeli a Google az oldalunkat?

Általában természetesnek vesszük, hogy a keresőben a weboldalainkat megtaláljuk, ha rákeresünk. De mi van akkor, ha nincs találat? Ennek oka az lehet, hogy a keresőrobotok valamiért elsiklottak az oldal felett, nem indexelik, esetleg károsnak nyilvánították azt. 
Google indexelés

Mielőtt pánikba esnénk, érdemes ellenőrizni a honlap technikai beállításait és javítani azokat. Hogy hogyan tegyük ezt és mi az google indexelés? Ezzel kapcsolatban nyújt felvilágosítást ez a cikk.

Egyáltalán mi az az indexelés?

Amikor a Google botok felkeresnek egy oldalt, azt azzal a céllal teszik, hogy feltérképezzék, bejárják és elemezzék azt, tartalom és jelentés szempontjából. A robotok által feltérképezett tartalmakat a kereső egy szerveren tárolja, ez az index. Nagyon fontos tudni, hogy ez a tartalom, csak az eredeti másolata!

Ha a google indexelés megtörtént, akkor az oldal a releváns kulcsszóra megjelenhet a keresési találatok között. Azt, hogy az egyes weblapok milyen kulcsszóra és milyen sorrendben, hányadik helyen jelennek meg a találati listában, a Google határozza meg. Hogy egészen pontosan mi alapján áll fel a rangsor, az az algoritmus titka marad, de valamilyen szinten ezt lehet befolyásolni a keresőoptimalizálással.

Hogyan érhető el a google indexelés

Hogyan érhető el, hogy a Google indexelés megtörténjen az oldalunkon?

Ha az organikus elérés és a jó helyezés a célunk az oldallal – és mi más is lenne –, akkor elő kell segítenünk, hogy a robotok indexeljék azt. Ezt a következő módon érhetjük el.

  • A robotoknak is lehet segíteni, mégpedig azzal, ha készítünk nekik egy oldaltérképet. Persze a sitemap nem csak őket segíti a tájékozódásban, hanem a látogatókat is. Az oldaltérkép egy olyan fájl, amiben a honlap összes indexelhető oldalát felsoroljuk, jelezve a fő- és aloldali viszonyokat. Sokat segít, ha weboldalunk tagolása, az oldalhierarchia könnyen átlátható, és bejárható.
  • Az oldaltérkép a linkeket is tartalmazza oldalanként. Kisebb oldalaknál az összes linket jelölhetjük, de nagyobb oldalaknál azok tömege miatt nem javasolt.
  • Adjuk hozzá az oldalt a Google Search Console-hoz. Ezzel a kereső hamarabb megismeri az oldal struktúráját, így gyorsabban fel tudja térképezni azt. Jó, hogyha hitelesítjük is azt.
  • Lokális Google fiókot (Google cégem) létrehozva a cég megjelenhet a Google keresőjében a térképes találatok között is. Ez megint egy jó lehetőség akkor, ha fizikai vállalkozásunk van. A Google cégem regisztrációval újabb „pirospontokra” tehetünk szert keresőoptimalizálási szempontokból, ha jó véleményeket, referenciákat szerzünk, ugyanis itt ezek megjelennek.
  • Készítsünk jó tartalmakat a webhelyre. Lássuk el a bejegyzéseket belső linkekkel, ami a linképítés egyik legjobb eszköze. A blogcikkek, leírások legyenek jól tagoltak, megfelelő hosszúságúak és adják meg a választ a felhasználó kérdéseire, azaz adjanak értéket. A Google ugyanis képes megkülönböztetni az értékes tartalmat attól, ami nem nyújt semmit a látogatóknak.
  • Természetesen semmit nem ér a jó tartalom, ha nem frissül időnként, ezért mindig nézzük át a bejegyzéseinket és korszerűsítsük, frissítsük azokat.
  • ·   A weboldalunk mindig legyen keresőoptimalizált. Ügyeljünk a megfelelő, releváns kulcsszavakra. Ehhez rendkívül fontos a kulcsszókutatás és a linképítésről sem szabad elfelejtkezni.

Mit tegyünk, ha nem indexelt az oldal?

Ha a weboldalt nem indexeli a kereső, előfordulhat, hogy a sok oldal, termékkategória vagy termék (webshop) között „elvész a Google”.  Ennek az lehet az oka, hogy a nem indexelt oldalak nem kapnak kívülről linket.

Másik, nyomós ok lehet, ha a tartalom valamiért két vagy több oldalon is ugyanaz, vagyis duplikált.  A duplikált oldalakat ugyanis nem indexeli, vagy saját döntés alapján, ami nem biztos, hogy számunkra kedvező.

Megtörténik, hogy nem megfelelő oldalt indexelnek a robotok, így a látogatók nem találják, amit keresnek és tovább lépnek. Vagy szimplán csak a régen indexelt változatot menti el adatbázisába.

Ezek viszont már mind olyan problémák, amikkel kapcsolatban jobb egy hozzáértő szakember segítségét igénybe venni!

Legutóbbi bejegyzések

A technikai SEO 7 alapvető beállítása

A technikai SEO 7 alapvető beállítása

A technikai SEO a honlap SEO-t felépítő hármas egyik tagja, méghozzá abból is az, amelyik a keresőoptimalizálást megalapozza. Amennyiben szeretnénk erős alapokra építkezni, elsődlegesen a webhely technikai beállításait szükséges kivitelezni.

A keresőoptimalizálás ára

Mitől függ a keresőoptimalizálás ára?

Amikor egy vállalkozás felismeri a keresőoptimalizálás, a kulcsszókutatás és linképítés fontosságát, el kell döntenie, hogy hajlandó-e erre pénzt is áldozni. A webhelytulajdonos elkezdheti maga is a SEO folyamatát vagy megbízhat vele egy SEO szakembert is.

Weboldal elemzési útmutató

Méltán merül fel a kérdés, miért kell elemezni a weboldalakat? Aki még nem foglalkozott keresőoptimalizálással – ez az itthoni vállalkozások csaknem fele a kutatások szerint – annál nem vetődik fel a webhely elemzése, mint lehetőség.

Legnépszerűbb bejegyzések