Mitől függ, hogyan indexeli a Google az oldalunkat?

Általában természetesnek vesszük, hogy a keresőben a weboldalainkat megtaláljuk, ha rákeresünk. De mi van akkor, ha nincs találat? Ennek oka az lehet, hogy a keresőrobotok valamiért elsiklottak az oldal felett, nem indexelik, esetleg károsnak nyilvánították azt. 
Google indexelés

Mielőtt pánikba esnénk, érdemes ellenőrizni a honlap technikai beállításait és javítani azokat. Hogy hogyan tegyük ezt és mi az google indexelés? Ezzel kapcsolatban nyújt felvilágosítást ez a cikk.

Egyáltalán mi az az indexelés?

Amikor a Google botok felkeresnek egy oldalt, azt azzal a céllal teszik, hogy feltérképezzék, bejárják és elemezzék azt, tartalom és jelentés szempontjából. A robotok által feltérképezett tartalmakat a kereső egy szerveren tárolja, a Google index. Nagyon fontos tudni, hogy ez a tartalom, csak az eredeti másolata!

Ha a google indexelés megtörtént, akkor az oldal a releváns kulcsszóra megjelenhet a keresési találatok között. Azt, hogy az egyes weblapok milyen kulcsszóra és milyen sorrendben, hányadik helyen jelennek meg a találati listában, a Google határozza meg. Hogy egészen pontosan mi alapján áll fel a rangsor, az az algoritmus titka marad, de valamilyen szinten ezt lehet befolyásolni a keresőoptimalizálással.

Hogyan érhető el a google indexelés

Hogyan érhető el, hogy a Google indexelés megtörténjen az oldalunkon?

Ha az organikus elérés és a jó helyezés a célunk az oldallal – és mi más is lenne –, akkor elő kell segítenünk, hogy a robotok indexeljék azt. Ezt a következő módon érhetjük el.

  • A robotoknak is lehet segíteni, mégpedig azzal, ha készítünk nekik egy oldaltérképet. Persze a sitemap nem csak őket segíti a tájékozódásban, hanem a látogatókat is. Az oldaltérkép egy olyan fájl, amiben a honlap összes indexelhető oldalát felsoroljuk, jelezve a fő- és aloldali viszonyokat. Sokat segít, ha weboldalunk tagolása, az oldalhierarchia könnyen átlátható, és bejárható.
  • Az oldaltérkép a linkeket is tartalmazza oldalanként. Kisebb oldalaknál az összes linket jelölhetjük, de nagyobb oldalaknál azok tömege miatt nem javasolt.
  • Adjuk hozzá az oldalt a Google Search Console-hoz. Ezzel a kereső hamarabb megismeri az oldal struktúráját, így gyorsabban fel tudja térképezni azt. Jó, hogyha hitelesítjük is azt.
  • Lokális Google fiókot (Google cégem) létrehozva a cég megjelenhet a Google keresőjében a térképes találatok között is. Ez megint egy jó lehetőség akkor, ha fizikai vállalkozásunk van. A Google cégem regisztrációval újabb „pirospontokra” tehetünk szert keresőoptimalizálási szempontokból, ha jó véleményeket, referenciákat szerzünk, ugyanis itt ezek megjelennek.
  • Készítsünk jó tartalmakat a webhelyre. Lássuk el a bejegyzéseket belső linkekkel, ami a linképítés egyik legjobb eszköze. A blogcikkek, leírások legyenek jól tagoltak, megfelelő hosszúságúak és adják meg a választ a felhasználó kérdéseire, azaz adjanak értéket. A Google ugyanis képes megkülönböztetni az értékes tartalmat attól, ami nem nyújt semmit a látogatóknak.
  • Természetesen semmit nem ér a jó tartalom, ha nem frissül időnként, ezért mindig nézzük át a bejegyzéseinket és korszerűsítsük, frissítsük azokat.
  • A weboldalunk mindig legyen keresőoptimalizált. Ügyeljünk a megfelelő, releváns kulcsszavakra. Ehhez rendkívül fontos a kulcsszókutatás és a linképítésről sem szabad elfelejtkezni.

Mit tegyünk, ha nem indexelt az oldal?

Ha a weboldalt nem indexeli a kereső, előfordulhat, hogy a sok oldal, termékkategória vagy termék (webshop) között „elvész a Google”.  Ennek az lehet az oka, hogy a nem indexelt oldalak nem kapnak kívülről linket. Érdemes megvizsgálni a robot txt.-is, hogy megfelelően van-e beállítva.

Másik, nyomós ok lehet, ha a tartalom valamiért két vagy több oldalon is ugyanaz, vagyis duplikált.  A duplikált oldalakat ugyanis nem indexeli, vagy saját döntés alapján, ami nem biztos, hogy számunkra kedvező.

Megtörténik, hogy nem megfelelő oldalt indexelnek a robotok, így a látogatók nem találják, amit keresnek és tovább lépnek. Vagy szimplán csak a régen indexelt változatot menti el adatbázisába.

Ezek viszont már mind olyan technikai SEO problémák, amikkel kapcsolatban jobb egy hozzáértő szakember segítségét igénybe venni!

Legutóbbi bejegyzések

youtube hirdetések készítése

Ezért készíts YouTube hirdetéseket!

A YouTube egy rendkívül népszerű platform, amely kiváló lehetőséget kínál a vállalatok számára a hirdetési kampányok futtatására. Ahhoz, hogy a hirdetéseink hatékonyak legyenek, nem elegendő

Legnépszerűbb bejegyzések