Horgonyszöveg – a linképítés legfontosabb eszköze

A horgonyszöveg az a néhány szóból, kifejezésből álló szöveg, amire a weboldalunkról más oldalra mutató linket építjük. Rákattintva a látogató azon az oldalon vagy aloldalon találja magát, ahova irányítani szeretnénk. A nagy kérdés, hogy fel tudja-e a horgonyszövegünk kelteni az olvasó érdeklődését annyira, hogy rákattintson arra. Ezért meg kell találni az ideális tartalmú és hosszúságú horgonyszöveget, ami lehetőség szerint a kulcsszót is tartalmazza és a megfelelő helyeken elhelyezni azt a szövegben.

Milyen a jó horgonyszöveg?

A horgonyszöveg, angolul anchor text két oldal között létesít kapcsolatot, mintegy összeköti azokat. A horgonyszöveg fogalmával és a jó horgonyszöveg jellemzőivel javasolt megismerkedni a kezdő webhely tulajdonosoknak is, hiszen a keresőoptimalizálás elengedhetetlen eleméről beszélünk.

Az Off-Page (Off-Site) SEO és a linképítés alapja az anchor text használata a szövegeinkben. Színe – általában kék – megkülönbözteti ezt a néhány szóból, vagy ritkábban mondatból álló kulcsfontosságú elemet a szöveg többi részétől. Tartalma arra az oldalra utal, ahova irányítani szeretnénk az olvasót. Ez lehet saját aloldalunk, egy másik blogbejegyzés vagy egy külső hivatkozás is.

Akkor nevezhető ideálisnak, ha a szövege természetesnek hat, nem szavak és kifejezések összedobált halmaza. Erre a Google is figyel, a keresőrobotok is meg tudják különböztetni egymástól az értelmes és az erőltetett szöveget.

Ettől függetlenül mindig azt kell szem előtt tartani, hogy az olvasó számára legyen értelme: ökölszabály, hogy a látogatóinknak, természetes személyeknek írunk, nem a keresőnek!

A jó horgonyszöveg titka

A horgonyszövegek típusai – a természetes horgonyszövegek

Azt már tudjuk, hogy a természetes hatású horgonyszövegek a nyerők a felhasználók és a keresőrobotok szempontjából is. Ezt a Google Pingvin algoritmusa figyeli 2012 áprilisa óta. De milyenek a természetes szövegek?

  • A márkanév vagy brandnév a márka neve, mint például a „Semrush” vagy a „Rank Tracker” a kulcsszó helyezés kereső alkalmazás esetében.
  • A domainnév, mint horgonyszöveg, a keresőrobotok „szemében” is természetesnek hat.
  • Az URL ugyancsak, hiszen azon kívül, hogy rögtön a megadott oldalra irányítja az olvasót, még konkrét is. Például https://jetixtv.hu/blog/.
  • Az általános szövegű linkek, mint az „Ide kattints”, Klikk ide” vagy „Tovább”, amik ugyan nem árulnak el semmit a másik oldal tartalmáról, de a szövegkörnyezetük megteszi ezt.
  • A képek alt szövege vagy felirata is működhet linkként, ezt is természetesnek tekinthetjük.
  • A cím alapú horgonyszöveg maga a bejegyzés címe, ami tartalmazhatja már a kulcsszót is optimális esetben. 

A kulcsszót is tartalmazó horgonyszövegek típusai

A kulcsszókutatás és linképítés szoros összefüggését mutatja, amikor a releváns kulcsszavakat építjük be a kattintható linkekbe. A kulcsszót tartalmazó horgonyoknak két fő típusa van, lássuk, mik ezek!

  • A pontos egyezésű szövegek esetében a megcélzott kulcsszavak a linkek. Például, ha a „keresőoptimalizálás” szóra szeretnénk előre kerülni a keresőben, akkor ezt használjuk. Ebben az esetben azonban érdemes vigyázni, nehogy túloptimalizáljuk a kulcsszót, nehezített pálya, de aki jól csinálja, kiváló eredményeket érhet el vele. Ha mégis ezzel szeretnénk előbbre jutni, akkor mindenképp kérjünk fel egy SEO szakembert a feladatra!
  • A részleges egyezésű horgonyok sikerének az az alapja, hogy a Google kereső felismeri a kulcsszavak ragozott és kiegészített alakját is, valamint annak szinonimáival is elboldogul.

A horgonyszövegek használatáról

A kattintható linkek nagyon jó opciót jelentenek arra, hogy látogatót hosszú időn keresztül az oldalunkon tartsuk, újabb és újabb érdekes és tartalmas olvasnivalót kínálva számára. Ehhez persze az kell, hogy a horgonyszöveg felkeltse az érdeklődését és rákattintva azt kapja, amit vár.

Minél több időt tölt a látogató az oldalon, az a kereső számára is bizonyíték arra, hogy érdemes a rangsorolásra. Ezért időt és energiát nem sajnálva kell ezt a feladatot megoldani, ezek hiányában pedig keresőoptimalizálási szakértőre bízni. 

Legutóbbi bejegyzések

youtube hirdetések készítése

Ezért készíts YouTube hirdetéseket!

A YouTube egy rendkívül népszerű platform, amely kiváló lehetőséget kínál a vállalatok számára a hirdetési kampányok futtatására. Ahhoz, hogy a hirdetéseink hatékonyak legyenek, nem elegendő

Legnépszerűbb bejegyzések