Milyen a jó horgonyszöveg?
A horgonyszöveg, angolul anchor text két oldal között létesít kapcsolatot, mintegy összeköti azokat. A horgonyszöveg fogalmával és a jó horgonyszöveg jellemzőivel javasolt megismerkedni a kezdő webhely tulajdonosoknak is, hiszen a keresőoptimalizálás elengedhetetlen eleméről beszélünk.
Az Off-Page (Off-Site) SEO és a linképítés alapja az anchor text használata a szövegeinkben. Színe – általában kék – megkülönbözteti ezt a néhány szóból, vagy ritkábban mondatból álló kulcsfontosságú elemet a szöveg többi részétől. Tartalma arra az oldalra utal, ahova irányítani szeretnénk az olvasót. Ez lehet saját aloldalunk, egy másik blogbejegyzés vagy egy külső hivatkozás is.
Akkor nevezhető ideálisnak, ha a szövege természetesnek hat, nem szavak és kifejezések összedobált halmaza. Erre a Google is figyel, a keresőrobotok is meg tudják különböztetni egymástól az értelmes és az erőltetett szöveget.
Ettől függetlenül mindig azt kell szem előtt tartani, hogy az olvasó számára legyen értelme: ökölszabály, hogy a látogatóinknak, természetes személyeknek írunk, nem a keresőnek!
A horgonyszövegek típusai – a természetes horgonyszövegek
Azt már tudjuk, hogy a természetes hatású horgonyszövegek a nyerők a felhasználók és a keresőrobotok szempontjából is. Ezt a Google Pingvin algoritmusa figyeli 2012 áprilisa óta. De milyenek a természetes szövegek?
- A márkanév vagy brandnév a márka neve, mint például a „Semrush” vagy a „Rank Tracker” a kulcsszó helyezés kereső alkalmazás esetében.
- A domainnév, mint horgonyszöveg, a keresőrobotok „szemében” is természetesnek hat.
- Az URL ugyancsak, hiszen azon kívül, hogy rögtön a megadott oldalra irányítja az olvasót, még konkrét is. Például https://jetixtv.hu/blog/.
- Az általános szövegű linkek, mint az „Ide kattints”, Klikk ide” vagy „Tovább”, amik ugyan nem árulnak el semmit a másik oldal tartalmáról, de a szövegkörnyezetük megteszi ezt.
- A képek alt szövege vagy felirata is működhet linkként, ezt is természetesnek tekinthetjük.
- A cím alapú horgonyszöveg maga a bejegyzés címe, ami tartalmazhatja már a kulcsszót is optimális esetben.
A kulcsszót is tartalmazó horgonyszövegek típusai
A kulcsszókutatás és linképítés szoros összefüggését mutatja, amikor a releváns kulcsszavakat építjük be a kattintható linkekbe. A kulcsszót tartalmazó horgonyoknak két fő típusa van, lássuk, mik ezek!
- A pontos egyezésű szövegek esetében a megcélzott kulcsszavak a linkek. Például, ha a „keresőoptimalizálás” szóra szeretnénk előre kerülni a keresőben, akkor ezt használjuk. Ebben az esetben azonban érdemes vigyázni, nehogy túloptimalizáljuk a kulcsszót, nehezített pálya, de aki jól csinálja, kiváló eredményeket érhet el vele. Ha mégis ezzel szeretnénk előbbre jutni, akkor mindenképp kérjünk fel egy SEO szakembert a feladatra!
- A részleges egyezésű horgonyok sikerének az az alapja, hogy a Google kereső felismeri a kulcsszavak ragozott és kiegészített alakját is, valamint annak szinonimáival is elboldogul.
A horgonyszövegek használatáról
A kattintható linkek nagyon jó opciót jelentenek arra, hogy látogatót hosszú időn keresztül az oldalunkon tartsuk, újabb és újabb érdekes és tartalmas olvasnivalót kínálva számára. Ehhez persze az kell, hogy a horgonyszöveg felkeltse az érdeklődését és rákattintva azt kapja, amit vár.
Minél több időt tölt a látogató az oldalon, az a kereső számára is bizonyíték arra, hogy érdemes a rangsorolásra. Ezért időt és energiát nem sajnálva kell ezt a feladatot megoldani, ezek hiányában pedig keresőoptimalizálási szakértőre bízni.