Mindig is érdekelt a SEO jelentése? Most megtudhatod, mi az!

SEO: halljuk, olvasunk róla nap, mint nap, körülbelül mindenki tudja is, hogy mit jelent. De ha el kell magyarázni valakinek, aki kevésbé értesült, akkor bizonytalanul vágunk bele. Így van ezzel az emberek többsége akkor is, ha a SEM, a SEA, az On-Page vagy Off-page SEO jön szóba. Vannak ugyan, akik azt gondolják, legyenek ezzel a marketingesek tisztában, a cégvezetőnek, vállalkozónak nem ez a dolga. Való igaz, hogy egy szakértőnek ezt álmából felébredve is tudnia illik, azonban a keresőoptimalizálási alapokkal minden online piaci résztvevőnek tisztában kell lennie!
SEO jelentése

SEO: halljuk, olvasunk róla nap, mint nap, körülbelül mindenki tudja is, hogy mi pontosan a SEO jelentése. De ha el kell magyarázni valakinek, aki kevésbé értesült, akkor bizonytalanul vágunk bele. Így van ezzel az emberek többsége akkor is, ha a SEM, a SEA, az On-Page vagy Off-page SEO jön szóba.

Vannak ugyan, akik azt gondolják, legyenek ezzel a marketingesek tisztában, a cégvezetőnek, vállalkozónak nem ez a dolga. Való igaz, hogy egy szakértőnek ezt álmából felébredve is tudnia illik, azonban a keresőoptimalizálási alapokkal minden online piaci résztvevőnek tisztában kell lennie!

Mi is a SEO jelentése?

A SEO jelentése szerint mozaikszó az angol Search Engine Optimization (magyarul keresőmotor optimalizálás) kifejezésből ered. Magyarosítva: keresőoptimalizálás, ami a webhely keresőmotorok és felhasználók számára való megjelenésének javítását eredményező folyamat. Segítségével a kereső találati listáján honlapunk a nem fizetett (organikus) találatok rangsorában az első helyek valamelyikét foglalhatja el.

A kereső lehet Bing, Yahoo vagy Google, de a keresőoptimalizálás a Google felemelkedésével kezdte meg pályafutását, az 1990-es évek elején. Ezért, ha keresőről beszélünk a SEO vonatkozásában, akkor a keresőóriásra gondolunk.

Hol a helye a SEO-nak az online marketingben?

A SEO vagy keresőoptimalizálás tehát az organikus találatokhoz kapcsolódik, de léteznek fizetett hirdetésekkel előre kerülő weboldalak is. Ezek alkotják az első három találatot az oldalon, „Hirdetés” felirattal jelzi a Google, hogy hogyan kerültek oda. PPC-nek vagyis kattintás alapú helyezésnek is nevezhetjük ezeket.

A SEO és a SEA (vagy PPC) alkotják a SEM-et (Search Engine Marketing), amit magyarul keresőmarketingnek nevezhetünk. Tehát a SEO csak egy része az online marketingnek, bár jelentős szelete.

A SEO három pillére

A keresőoptimalizálás azon kívül, hogy egy folyamat, több részfeladatból áll. Ez úgy is megfogalmazható, hogy honlapunk helyezése a keresőben több tényezőtől függ. Ezek közül a három legfontosabb a Technikai SEO, az ON-Page (On-Site) SEO és az Off-Page (Off-Site) SEO. Lássuk, melyik mit tud!

A Technikai SEO az alap, ha ezt rendesen megcsináljuk, akkor nyugodtan építkezhetünk tovább, nem fog összeomlani a „ház”. De mit jelent ez? Elsődlegesen a weboldal felépítése, bejárhatósága, áttekinthetősége múlik rajta. Ez szól egyrészt a keresőrobotoknak (Googlebot), hogy indexálni tudják az oldalt, illetve az odalátogató embereknek, ezért elsődleges szempont hogy felhasználóbarát, illetve reszponzív legyen.

Az On-Page SEO a tartalmi részek keresőoptimalizálásáról szól: a honlapszövegek, a képek felirata, a meta elemek. Ha számba vesszük, akkor ezek a következők:

  • a kulcsszó, kulcsszavak
  • az oldal URL-ek
  • az oldal címe (title)
  • a szöveges tartalom a honlapon
  • a címek (főcím + alcímek – headingek)
  • a képek feliratai, címei
  • bekezdések, tagolás, áttekinthetőség.

Ezekre kell elsődlegesen optimalizálni az oldalt, de vannak továbbiak is.

Az Off-Page SEO a kívülről jövő linkek, hivatkozások „beszerzésére” irányuló finomító folyamat. Azt hivatott bizonyítani, hogy a webhelytulajdonos szakértő abban, amit csinál. A külső hivatkozások minősége és relevanciája is elsőrendű szempont a keresőrobotok számára, de éppúgy meg kell győzni a felhasználókat is.

A SEO iránya szerint csoportosítás

A keresőoptimalizálás lehet vertikális és horizontális irányú. Ha a keresési szándékot vizsgáljuk, a felhasználók által a keresőbe beírt kulcsszavak célja, hogy választ találjanak a kérdéseikre.  A kérdés lehet maga a termék vagy szolgáltatás elnevezése, azaz egy konkrét és releváns kulcsszó. Például, ha SEO szakértőt keres valaki, akkor ezt a két szót írja be a keresőbe.

A horizontális irányú keresőoptimalizálás esetében tágítjuk a kört és rokon értelmű kifejezéseket, szinonimákat is beírhatunk. Igen, a Google ezeket is felismeri! Így a „SEO szakértő” mellett kereshetünk a „keresőoptimalizálás”, a „kulcsszókutatás” vagy a „linképítés” szavakra, illetve ezekkel szókapcsolatokra is, mint a „SEO webhelyelemzés” vagy „SEO audit”.

Legutóbbi bejegyzések

Legnépszerűbb bejegyzések