Hogy miért nem mindegy, milyen tartalmakkal töltjük fel a honlapunkat, közösségi oldalunkat? Mert ha számít, hogy a kereső a találati listán hova rangsorol, akkor a SEO szövegírás kulcsfontosságú számunkra.
Mi az a SEO szövegírás?
A keresőoptimalizált szöveg tudatosan felépített, az olvasónak értéket adó, a keresőre optimalizált szöveg, aminek célja az, hogy a felhasználó megtalálja a kérdésére a választ. Ha az olvasó elégedett, akkor a keresőrobotok is értékesnek tartják majd a szöveget, és ennek megfelelően előre sorolják webhelyünket.
A SEO szövegírás pedig a tartalomkészítésnek az a módja, amivel ez elérhető. Informatív, tudást adó és egyértelmű szöveg, ami arról szól, amiről az oldalad, azaz releváns.
Mi lehet az olvasó szándéka?
A szövegek keresőoptimalizálásának több lépése is van, de a kulcsszókutatás az egyik legfontosabb. A kulcsszókeresés során mindig figyelni kell arra, hogy nem elég a legtöbbször beírt kifejezésre rátalálni, a mögötte lévő szándék a fontos. Ez lehet:
- Tájékozódás a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban.
- Az is lehet, hogy már vásárolni akar az olvasónk. Akkor, naná, hogy részletes és pontos leírást szeretne olvasni, mielőtt fizetne.
- Előfordulhat, hogy gyorsan van szüksége válaszokra, és ha ezeket az oldalon megkapja, a későbbiek folyamán is visszalátogat.
Kellemes időtöltés a weboldalunkon – jó pont a robotoknál
Számtalan más szándék lehet a keresések mögött, amit a jó szövegnek ki kell szolgálnia. Ha érdekes, élvezetes, lényegre törő a szövegünk, és segít választ találni a felhasználó kérdésére, akkor ott is marad, hogy elolvassa.
Ezzel pedig el is érkeztünk ahhoz, ami a keresőrobotok „szemében” nagy jelentőséggel bír: az oldalon eltöltött időhöz. Az a mostanában sokat emlegetett tartalommarketing, CTR és felhasználói élmény, amit a honlapunk és az azon lévő tartalom nyújt, ott marasztalja a látogatót. Minél több az oldalon eltöltött idő, annál jobb annak rangsorbeli helyezése a Google találati listáján.
Melyek a jól keresőoptimalizált szöveg jellemzői?
A keresőoptimalizált szövegírás három alappillére a kulcsszó, a főcím, és a linkek.
Ha megtaláltuk a releváns kulcsszót, akkor bizony azt használni is kell. Hol helyezzük el? A főcímben mindenképp jelenjen meg! A szöveg tartalmi részében úgy használjuk, mint a természetes beszédben, erőltetni, feleslegesen beszúrni nincs értelme, mivel a Google a szövegkörnyezetet is vizsgálja. Ezen kívül a szinonimákat is felismeri, használhatjuk őket bátran, de ne essünk túlzásba!
Nézzük, mik azok a szempontok, amelyek mentén érdemes szöveget írni!
- Címek: a főcím jó, ha tartalmazza a kulcsszót. Az alcímek szerepe viszont a tagoláshoz és figyelemfelkeltéshez köthető.
- A szöveg tagolása legyen szellős, áttekinthető, könnyen szkennelhető. Online szövegek olvasásánál ez az olvasók elvárása, főleg mobilon.
- A szöveg hossza minimum 300 szó legyen, a felső határnál ugyan nincs kikötés, de kisregényt ne írjunk.
- A bonyolult mondatszerkezeteket mellőzzük és ügyeljünk a helyesírásra.
- A külső linképítés mellett nagyon fontosak a belső linkek is.
- A meta leírás, ami az URL alatt is látható, legyen figyelemfelkeltő, tömör, csalogató.
- Az eredetiség elvárás, a Google szigorúan bünteti a plagizálást, de a duplikált tartalmakkal sincs jóba.
Ahhoz, hogy szövegünk az olvasóknak és a keresőnek is megfeleljen, rengeteg egyéb szempontot is figyelembe véve kell azt megírni. Az itt felsoroltak csak az elengedhetetlen szabályai a keresőoptimalizált szövegírásnak, de ha nagyon jó helyet szeretnénk ennyi nem elég.
Nehezíti a pályát, hogy a Google algoritmusa kiszámíthatatlan, nyomon követni a változásokat folyamatos figyelmet és gyakorlást igényel. Akár a rangsorban szeretnénk előre jutni, akár a konverzió a célunk, egy SEO szakértő vagy SEO-tudatos szövegíró segíthet elérni azt.